WITAM W MOJEJ KUCHNI. PRZEPIS NA SZYBKĄ PIZZE.

Witajcie, dzień dobry wszystkim.
Mam dzisiaj coś dla was z innej beczki.
A mianowicie, postanowiłam wrzucić coś smakowitego na mojego bloga.
Bo wiem, że wiele osób przepada za tym daniem, a zrobione samodzielnie w domu smakuje najlepiej. A przede wszystkim, każdy może to zrobić, bo nic w tym trudnego.
Nawet mój młodszy braciszek sam robi pizze.
A tak na wstępie chciałam wam trochę opowiedzieć o mojej dzisiejszej kuchni.
Jest trochę nietypowa bo taka dla łakomczuchów, ucieczka od wszystkiego, do filmu, do spędzenia fajnie wieczoru, jak ktoś nie ma kasy a ma różne rzeczy w swojej lodówce i ma ochotę na coś takiego.
Ja właśnie byłam wczoraj w takiej sytuacji. Razem z moich chłopakiem wpadliśmy na pomysł, żeby zrobić pizzę, oczywiście ja robiłam a czekał na gotowe, bo jakby nie inaczej :D
Ale dobra, wpadliśmy na ten pomysł razem i postanowiłam coś tam dla was dzisiaj napisac, ale zupełnie w ciągu dnia wczoraj nie wiedziałam co, a że mój kochany mężczyzna stwierdził, że to fajny pomysł dodać coś innego, to pomyślałam, czemu nie.

Przechodząc do sedna :


Mój przepis na pizze w mojej rodzinie jest od pokoleń.
A mianowicie na samo dobre ciasto. Jest bardzo pulchne, soczyste, ładnie pachnie i dobrze smakuje. Ale najlepszą pizzę i tak robił mój tatuś, któremu się już nie chce rozpieszczać córeczki :<

Co potrzebne do wykonania takiej domowej pizzy ?
Ciasto
-mąka
-drożdże
-trochę oleju
-trochę przegotowanej wody
-cukier, sól
-zioła (według uznania, np oregano, majeranek, zioła prowansalskie)
Sposób wykonania: Do miski (bo najlepiej ugniata się w misce) ale można ugniatać na stolnicy/w garnku, czy czymkolwiek, wsypujemy 2,5 szklanki mąki , 2łyżki oleju, rozrabiamy drożdże w ciepłej przegotowanej wodzie i wlewamy do tego wszystkiego, dodajemy łyżkę cukru, szczyptę soli, trochę ziół i wszystko dokładnie mieszamy i ugniatamy ciasto, po czym zostawiamy przykryte na 30/40 minut aby wyrosło.

 Sos pomidorowy 
 -przecier
 -ketchup
 -ziola
 -sol,pieprz,cukier
 Sposob wykonania: Do kubeczka daj 4lyzeczki takie pelne przecieru pomidorowego, troche ketchupu i przegotowanej wody zeby nie bylo za rzadkie, tylko w miare. Do tego z 2lyzeczki cukru, szczypta soli i ziola (prowansalskie, oregano, majeranek) po trochu do smaku i aromatu. 

 Farsz pieczarkowy : 
 -pieczarki
 -przyprawy
 -margaryna
 Sposob wykonania : zetrzyj pieczarki na tartce (mozesz tez pokroic), rozgrzej patelnie i dodaj troche margaryny. Jak margaryna sie rozpusci, wsyp pieczarki, dopraw wegetą, ziołami, byh nabrały smaku i aromatu i niech zaczną się tak lekko podsmarzać, jak już przemieszasz wszystkie i stwierdzisz że mają za mało margaryny to nie bój się dodać kolejnego paska. I tak się same zaczną gotować na tej patelni, woda wyparuje a margaryna zostanie. Gdy już stwierdzisz że są miękkie i smaczne, wyłącz gaz i przykryj je.

Teraz czas na pizzę : Za w czasu ustaw piekarnik na 200' niech się rozgrzeje, a później zmniejsz na 180' .
Blachę od pizzy posmaruj grubo margaryną i posyp trochę bułką tartą.
Jak ciasto wyrosło (minęło już to 30/40minut) możesz rozkładać kulę ciasta na blaszce.
Rozwałkuj, rozgnieć rękoma, jak ci wygodnie.
Posmaruj sosem pomidorowym i zacznij dodawać składniki, ja zawsze pierw dodaje trochę sera, później pieczarki a na końcu resztę składników.

I wkładamy do piekarnika niech się ładnie piecze.. Oczywiście trzeba kontrolować czy wokoło się nie przypala więc, jak dla mnie wystarczy jej w piekarniku jakieś 15, niecałe 20 minut żeby była taka pulchna i soczysta, a nie jakaś twarda jak skała.

Tak powinna być ładnie podpieczona pod spodem :D i wokół zarumieniona.


Mam nadzieję że mój przepis na szybką pizzę wam się podoba..
Oczywiście składniki według uznania, może tam się na niej znajdować wszystko.
Po prostu najważniejszy jest sos pomidorowy i ciasto, ale dałam wam jeszcze przepis na pieczarki..
Wolę je trochę podsmażone przed pieczeniem w piekarniku bo są smaczniejsze, a nie od razu takie rzucone jak w pizzeriach. No i oczywiście smak ziół.
A i jeszcze jedno, ser jest lepszy do takiej pizzy w kostce, jak sami sobie go zetrzecie :D Ja nie miałam takiego w kostce więc położyłam w plasterkach..
Takaa pyszna i syta że po jednym dużym kawalku miałam jej dość, ale oczywiście zostałą zjedzona bardzo szybko. :D
Moje najlepsze danie dnia..


Jeśli podoba się wam pomysł, aby dodawała tutaj swoje wyczyny w kuchni.
Zostawcie komentarz pod postem czy na asku.
Mam wiele swoich przepisów na różne rzeczy, i te dla łakomczuchów i te fit. :D

Miłego dnia ;*

Komentarze

  1. Gdyby nie ta dieta to już bym ją zrobiła ;)
    Wygląda pysznie !
    ZAPRASZAM :http://lucy-lusia2.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam dietę, ale jak dla mnie raz nie zawsze :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Ja też, a robiona w domu smakuje jeszcze lepiej :D

      Usuń
  3. cześć :) jeśli jesteś zainteresowana obserwacją za obserwację, daj znać u mnie na blogu!

    http://twosistersbloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. aż mam ochotę na pizzę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam domową pizzę ♥

    designchanel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Też robię dokładnie taką samą pizze :D
    Proponowałaś wspólną obserwację, ja już czekam na cb ;p Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już obserwuje twój sympatyczny blog <3 miłego

      Usuń
  8. Nie znoszę pieczarek, ale jesli gotowanie i inne kuchenne pomysły sprawiają Ci radość dlaczego miałabyś sie tym nie dzielić na blogu? Uważam, ze to dobry pomysł i życzę Ci duzo sukcesów w tym kierunku :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie, zachęcam rownież do obserwowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie nawidzę gotować . Nie wyobrażam sobie pizzy bez pieczarek ;)
    może wspólna obserwacja? :)
    wchmurach12.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie<3 muszę sama taką zrobić ;)
    Obserwuję i zapraszam do obserwacji mojego bloga.
    http://plannalepszezycie.blogspot.com/

    Odpowiadam na obserwacje.

    OdpowiedzUsuń
  11. kocham pizze a ona wygląda bosko :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jee! Pizza! Przepis troche podobny do mojej pizzy z patelni <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty