niedziela, 21 września 2014

Mity w pielęgnacji włosów.

Witajcie, dziękuję za tak dużą statystykę wczorajszą i przed wczorajszą.
To dla mnie naprawdę ważne. Dziękuję również za uczestnictwo w moim asku.
Bardzo mnie wczoraj zaskoczyliście wszystkimi miłymi komentarzami na mój temat.
Wielkie dzięki naprawdę. 
Dzisiaj postanowiłam się nad wami zlitować i wstawić kolejną notkę, bo coś czuję że w tygodniu nie będę miała zbytnio czasu. Dużo nauki się zapowiada, ale postaram się jakoś to pouzupełniać na koniec tygodnia, na pewno coś dla was wymyślę.
Jest tyle tematów i tyle recenzji na które nie mam jakiejkolwiek byle jakiej weny.
Na dzisiejszy temat zbierałam się od dawna, ale jakoś nie wiedziałam jak do tego się zabrać. Teraz wiem, że warto cokolwiek tu udostępniać. Wierzycie we mnie i jesteście bardzo mili, wspieracie mnie w tym co robię, co zaczęłam w sumie robić, wiele z was jest tu od początku i od początku śledzi mojego ask'a i bloga. Bardzo mnie to motywuje do dalszej pracy. I statystyki się poprawiły i liczba obserwatorów wzrosła.
Bardzo miło, bardzo. Nie wiecie jak.
Ale zacznijmy jeśli chodzi o temat.
Przepraszam że nie mam dla was zdjęć swoich włosów. Miałam plany ale niestety pogoda mi je zepsuła.
Niestety bardzo pada i nie mam jak zrobić zdjęć. Ale może jak przestanie to zrobię edit notki.
Zaczynajmy.

1.Czesanie włosów powoduje wypadanie włosów - NIE PRAWDA, szczotka tylko wyciąga włosy które miały wypaść.
2.Codzienne mycie włosów szkodzi im - NIE PRAWDA, nie ma żadnych ogólników co do mycia włosów.
Każdy myje włosy jak mu się podoba. Należy dostosować mycie włosów do ich przetłuszczania. Łój zamyka mieszki włosowe przez co szybciej wypadają.
3.Kosmetyki scalające rozdwojone końce ?- WIĘKSZEJ BZDURY NIE SŁYSZAŁAM, są kosmetyki zabezpieczające włosy przed wysuszaniem/rozdwajaniem/łamaniem, ale nie ma czegoś takiego jak kosmetyki scalające rozdwojone końce. Podcinanie końcówek może zapobiec temu procesowi.
4. Olejowanie włosów je przetłuszcza - JEŚLI UŻYJESZ DOBREGO OLEJU DO SKÓRY GŁOWY (BO TAKIE ISTNIEJĄ) I INNEGO DO WŁOSÓW, TO ZAPEWNIAM ŻE NIE PRZETŁUSZCZĄ CI SIĘ.
5. Podcinanie końcówek pobudza ich wzrost - NIE PRAWDA, przyczynia się do wzrostu ale nie przez to że włosy rosną od końca, cebulki włosa za to odpowiadają. Przycinanie włosów tylko je zabezpiecza przed wysuszaniem/kruszeniem/łamaniem/rozdwajaniem.
6. Jeśli szampon jest dobry, nie trzeba używać odżywki?- NIE PRAWDA, odżywka przynosi korzyści jeśli się mądrze dobierze odpowiednie odżywki/maski. 
7. Noszenie kucyków i warkoczy powoduje wypadanie włosów- NIE ZAPRZECZĘ, jeśli robisz mocne upięcie i źle dobierasz gumki, włosy się łamią, naciągają i wypadają.
8. Spanie w rozpuszczonych mokrych włosach jest wskazane - TYLKO ZWIĄZANE, w nocy podczas snu włosy się wycierają, przez co się elektryzują, mokre włosy są zatem na to bardziej podatne przez co może się to przyczynić do zagnieceń/łamania i wycierania się włosów jak i końcówek.
9. Suszarka szkodzi - NIE PRAWDA, chłodny nawiew nie szkodzi włosom, dotlenia skórę głowy i unosi je przy nasadzie. Umiejętne używanie suszarki może przynieść korzystne efekty.
10. Im więcej odżywek nałożysz tym lepszy będzie efekt.- NIE PRAWDA, mieszanie odżywek może zaszkodzić, (tym bardziej z sylikonami), nakładanie większej ilości odżywek niż jest wskazane przez producenta może wywołać przeciwny efekt. (szybciej się przetłuszczają, są bez objętości, puszą się, elektryzują i nie układają).
11.Szampony i odżywki bez sylikonów np (syoss, schauma, timotei) nie przyklejają się do warstwy włosa - NIE PRAWDA, takie szampony zawierają substancje ''filmo twórcze'' które są podobne do sylikonów wtedy można szybko rozpoznać to (włosy się elektryzują lub nie są podatne na układanie, końcówki są wysuszone i się puszą)
12.Wycieranie włosów w ręcznik nie niszczy ich- NIE PRAWDA, niszczy je, dlatego polecam odciskać mokre włosy w bawełnianą koszulkę lub ręcznik papierowy.
13. Olejki można zmywać jakimkolwiek szamponem - NIE PRAWDA, tylko szamponem bez SLS.













1 komentarz:

  1. paznokcie bardzo ładnie się prezentują :)

    http://miscellaneous-em.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

.